Chicago is een van de meest iconische steden van de Verenigde Staten, en dankzij haar doordachte citymarketingstrategie blijft de stad aantrekkelijk voor zowel bewoners als bezoekers. Onder leiding van Choose Chicago is er een uitgebreid plan ontwikkeld dat niet alleen de cultuur en diversiteit van de stad laat zien, maar ook de economie een flinke boost geeft. In het Annual Report wordt het economische effect van de campagne (die loopt sinds 2022) geschat op $478 miljoen.
Choose Chicago wil van Chicago een echte een ‘bucket-list’ bestemming maken. Daarom richten ze zich niet alleen op het centrum, maar ook op de andere wijken die Chicago zo divers maken. Samen met bewoners, lokale bedrijven en maatschappelijke organisaties heeft de organisatie festivals en buurtgerichte campagnes op poten gezet. Zo stimuleert de “Go Live Chicago”-campagne inwoners en bezoekers om theater, muziek en dans in verschillende wijken te ontdekken, met een duidelijk effect: een toename in bezoekersaantallen bij live events en een groeiend cultureel bewustzijn.
Chicago is meer dan een bestemming – het is een ervaring! De Windy City is een inspirerend voorbeeld van citymarketing waar we bij Castro Citymarketing van houden.