Castro Citymarketing organiseert jaarlijks de Masterclass Citymarketing, een tweedaags programma waarin experts hun kennis delen over het succesvol positioneren van steden en regio's. Onder leiding van Frits Huffnagel, oprichter van Castro Citymarketing en ervaren citymarketingdeskundige, krijgen deelnemers inzicht in de nieuwste trends en strategieën binnen het vakgebied.
Upcoming: Masterclass Citymarketing 2025
De data voor de komende Masterclass zijn bekend: donderdag 3 april en woensdag 16 april. Dit jaar vindt de Masterclass plaats in het prachtige Amersfoort! Ontdek de nieuwste trends, leer van experts en werk samen aan creatieve oplossingen voor citymarketing in 2025.
De inschrijvingen zijn geopend, dus wees er snel bij! Meld je aan via het formulier hier.
Masterclass Burgemeesterseditie – try-out
Op 27 november 2024 vond de try-out van de Masterclass Citymarketing plaats in het gemeentehuis van Eemnes. Geerte Udo, voormalig directeur van Amsterdam&Partners, gaf een inspirerende presentatie over de samenwerking tussen publieke en private sectoren en hoe dit bijdroeg aan het internationale succes van Amsterdam. Peter van der Velden, oud-burgemeester van verschillende steden, zette de deelnemers met stellingen aan tot reflectie over hun rol als boegbeeld. De sessie werd door de burgemeesters als zeer waardevol ervaren. Dat smaakt naar meer!
Masterclass 2024
Op 18 en 19 april 2024 werd de Masterclass Citymarketing georganiseerd in Grand Hotel Karel V te Utrecht. Naast anderen gaven Arjan van der Born, directeur van ROM Utrecht, en Michiel Dijkman, directeur van Economic Board Utrecht, presentaties over stedelijke en regionale samenwerking gericht op economische vooruitgang. Het programma inspireerde deelnemers om verbindingen te leggen tussen lokale sterktes en bredere ambities.
Masterclass 2023
De editie van april 2023 vond plaats in Den Haag, waar het Haags DNA centraal stond. Hier spraken o.a. Saskia Bruines, wethouder Financiën, Cultuur en Economische ontwikkeling van Den Haag, en Sander Hanenberg, Head of Marketing & Customer Care bij The Hague & Partners. Daarnaast deelde Jos Vranken, directeur van NBTC, zijn visie op de koppeling tussen stedelijke marketing en het nationale toerismebeleid. De dag benadrukte hoe samenwerking en een sterk stadskarakter steden nationaal en internationaal kunnen profileren.
Masterclass 2022
In september 2022 vond de Masterclass Citymarketing plaats in Leiden, met als thema “City of Science”. Sprekers zoals Martijn Bulthuis, directeur van Leiden&Partners, bespraken strategieën om de stedelijke identiteit te versterken en bewoners te betrekken bij wetenschappelijke initiatieven. Ook Annemieke van Wegen-Delhaas, directeur van Blok Evenementen, deelde haar expertise in city branding en sprak over het succes van het Eurovisiesongfestival 2021 als promotiemiddel voor Rotterdam. De sessie toonde hoe wetenschap en cultuur kunnen bijdragen aan een onderscheidende stedelijke positionering.
Masterclass 2021
Tijdens de Masterclass Citymarketing in Eindhoven in 2021 was Peter Kentie een van de sprekers. Hij is directeur van Eindhoven365, de citymarketingorganisatie van Eindhoven. Kentie deelde de succesvolle merk- en marketingstrategie van de stad, die zich richt op technologie, design en kennis. Ook sprak Gert-Jan Hospers, bijzonder hoogleraar citymarketing en sociale geografie, over de citymarketing van binnensteden. Een geslaagde eerste editie!