Donderdag 18 en vrijdag 19 april 2024
- Grand Hotel Karel V, Utrecht
Op donderdag 18 en vrijdag 19 april 2024 organiseerde Castro Communicatie voor de vierde keer een Masterclass Citymarketing. In samenwerking met Utrecht Marketing was er een interessant programma samengesteld met de nadruk op destinatiemarketing en regionale samenwerking.
In twee dagen tijd krijgt u inzicht in de successen, uitdagingen en mogelijkheden van destinatiemarketing.
In de stad en provincie Utrecht wordt goed samengewerkt om Utrecht als destinatie te promoten.
Verschillende sprekers gaven inzicht in de manier waarop dit is georganiseerd, zoals:
Daarnaast waren er ook sprekers van buiten Utrecht:
Mocht u nog vragen hebben, kunt u mailen met Frits Huffnagel
Cor Jansen
Directeur-bestuurder/CEO van Utrecht Marketing
Utrecht Marketing positioneert Utrecht samen met partners als gezonde stad en regio. Utrecht Marketing richt zich op bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod, het aantrekken van (internationaal) talent en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Ook bevordert de organisatie Utrechtse trots onder bewoners en speelt ze een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid. Utrecht Marketing is een partnerorganisatie, kennispartner en reputatiebouwer en brengt als verbinder partijen sector overstijgend samen.
Peter Kentie
Citymarketing Eindhoven365
Peter Kentie is directeur-bestuurder van citymarketing organisatie Eindhoven365. Als geen ander weet hij hoe en waardoor het gelukt is om Eindhoven nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Met een uitgekiende en innovatieve merk- en marketingstrategie die door het vakgebied hoog gewaardeerd wordt. Eindhoven365 stimuleert technologie, design en kennis als pijlers van Eindhoven. Het advies van Peter: wie kiest wordt gekozen. Peter Kentie zal de geheimen achter het succes van Eindhoven onthullen tijdens de Masterclass Citymarketing.
Jos Vranken
Algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC).
Het NBTC is de nationale destinatiemanagement-organisatie van en voor Nederland en zorgt op basis van relevante kennis en inzichten voor een nationale visie op toerisme. Op basis die visie wil het NBTC steden, regio’s, ondernemers en andere belanghebbenden in en om de bestemming Nederland, inspireren, verbinden en faciliteren. Ten behoeve van ons land als een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming, voor bewoners, bezoekers en bedrijven.
Martijn Bulthuis
Directeur van Leiden&Partners
De onafhankelijke citymarketingorganisatie van Leiden, ‘de stad van ontdekkingen’. De integrale marketingaanpak van Leiden heeft als doel het imago van de stad te laden en haar reputatie te managen om doelgroepen (bedrijven, talent, bewoners, bezoekers) te interesseren en ze voor Leiden te laten kiezen of te behouden. Met het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee in 2019 en de International Place Brand of the Year 2022 werd door vakjury’s de strategische koers van de citymarketing van Leiden beloond. Leiden&Partners heeft zich ten doel gesteld dat hun inspanningen voor alle inwoners van Leiden iets moet opleveren, daarmee een bijdrage moet leveren aan de groei van brede welvaart in de Leidse regio.