Communicatie

Mediamonitoring

Scherpe monitoring door Castro

Media monitoring is het proces van het systematisch volgen en analyseren van verschillende media, zoals nieuwsberichten, sociale media, blogs en andere online platforms, om informatie te verzamelen over een bepaald onderwerp, merk, persoon, of gebeurtenis. Het doel van media monitoring is om inzicht te krijgen in hoe iets wordt besproken in de media en het publieke sentiment te meten.

Bij Castro geven wij jou de nodige inzichten met betrekking tot uitingen en ontwikkelingen in de media. Wij kijken hierbij naar diverse media, waaronder de grotere en relevante media in Nederland en buitenland én binnen publieke kanalen zoals social media. Met de juiste aandacht en informatiestromen kan media monitoring een grote steunpilaar zijn wanneer jij knopen moet doorhakken op het gebied van bijvoorbeeld:

  • Reputatie: om je (communicatie)strategie goed te kunnen bepalen is het essentieel eerst te weten en meten hoe er over je gedacht, gesproken en geschreven wordt.
  • Lancering van een nieuw product of campagne: we monitoren de media om de reacties op de lancering van jouw nieuwe product vast te leggen. We analyseren het sentiment en meten de algehele media-aandacht.
  • Crisisbeheer: duidelijke communicatie is ten tijde van crisis cruciaal. Wij helpen jou, naast onze begeleiding, óók het publieke sentiment juist in beeld te krijgen en hoe de kaarten geschud zijn.
  • Contentstrategie verbeteren: Door te analyseren welke soorten content goed presteren in de media, kunnen we aanbevelingen doen om jouw contentstrategie te optimaliseren.

 

Neem gerust contact op als je meer wilt weten over de media monitoring door Castro Communicatie en hoe we dit ook voor jouw bedrijf of organisatie kunnen doen.